Fundació Privada Col·legi Bosch

El Patronat

La Fundació té per objecte impartir l'ensenyament privat a la vila de Begues en tots els nivells educatius que, en cada moment i segons les necessitats de la vila de Begues, es creguin oportuns per part del Patronat.
El Fundador

Teodoro Bosch i Estanca va néixer a Barcelona l’any 1824, fill de Josep Bosch i Oller i de Bàrbara Estanca. El pare de Teodoro Bosch, Josep Bosch i Oller, d’ofici argenter, era fill de Ramon Bosch i de Francesca Ollé, nascuda a Begues el 29 de novembre de 1805, filla de Miquel Ollé Pares i Maria Figueras, que van contraure matrimoni el 25 de setembre de 1798 a la parròquia de Sant Cristòfor de Begues, per tant, en Teodoro Bosch i Estanca era nét d’una beguetana i d’aquí li venia la relació amb el poble de Begues. Josep Bosch i Oller va morir l’11 d’octubre de 1865 a Begues on va ser enterrat.
Història

El que avui en dia és la Fundació Bosch va néixer pel llegat del senyor Teodoro Bosch i Estanca, el qual a la seva mort l'any 1887 va insistuir una Herència de confiança i amb l'encàrrec de que el producte net de les rendes dels immobles que integraven l'herència es destinés a l'ensenyament religiós dels nens i nenes de Begues.
Activitats

Recull de totes les actuacions que es duen a terme en els diferents àmbits ja sigui com a entitat organitzadora o bé col.laborada amb d'altres. Escultura de Netsai Mukomberanwa. Mestres Escultors Zimbabwe.

Fundació Privada Col·legi Bosch · Camí Ral, 13 · 08859 Begues (El Baix Llobregat) · Avís Legal · Crèdits Política Web